وقتی خیلی خسته ای خسته از دنیا واتفاقهای سهمناکش و به دنبال جایی میگردی که خلوتگاه دنجی برای تو باشد...

اما هرچه در این دنیای بی انتهای غریب جستجو میکنی بیشتر مطمئن میشوی که پیدا کردن همچین جایی محال است. ان وقت است که کسی را صبور تر از اسمان نمی یابی سر را بالا میگیری و با تمام وجود فریاد میزنی...

خیلی بلند..... انقدر که دیگر فشار غم و خستگی را حس نکنی

سخاوت او بی اندازه است...




 

پرنده از غم هجران تو چه باید کرد؟

دلم برای نگاهت بهانه می گیرد

دلم اگر بروی در خزان هجرانت

چو یک کبوتر بی اب و دانه می میرد


به جان برگ گل یاس باغ دل سوگند

قسم به عاطفه یک نگاه دریایی

قسم به بارش شمع وجود یک انسان

قسم به شهر پر از ساکنان رویایی

 

قسم به واژه کمرنگ عشق در مهتاب

قسم به ترجمه نیلی شکیبایی

قسم به عاطفه نقره فام چشمانت

قسم به هجی مفهوم یک شکوفایی

 

بمان همیشه که بی تو شکوفه می میرد

دگر میان گلستان گلی نخواهد ماند

بدون تو گل و گلدان غریب خواهد شد

دگر میان چمن بلبلی نخواهد ماند


شکسته می شود از دوریت بلور دلم

بدون تو تپش قلب من چه بی معناست

بدون تو دلم از تب همیشه خواهد سوخت

بدون خنده ی تو قب غنچه ها تنهاست

 

غم نبودن تو در کنار من سخت ست

حضور آبیت اینجا چقدر زیبا بود

چگونه می شود اکنون میان غربت باغ

بدون زمزمه آبی تو اینجا تنها بود

بدون یاد تو قلبم کویر خواهد شد

بمان همیشه که بی تو نسیم غمناک است

تمام کلبه چشمم تمام شهر دلم

ز قطره قطره باران اشک نمناکست


بگو ستاره کنارم همیشه خواهی ماند

بگو که قلب من از انتظار لبریزست

بدون تو تپش قلب من چه بی معناست

بیا که بی تو وجودم همیشه پاییزیست

 

قسم به نغمه ی باران بمان بهانه من

بدون تو تپش افتاب کم رنگ است

به هر کجا که روی هر زمان و هر لحظه

دلم همیشه برای نگاه تو تنگ است...





۱۳ خط برای زندگی از گابریل گارسیا مارکز

 

 

دوستت دارم ، نه به خاطر شخصیت تو ، بلکه بخاطر شخصیتی که به من بخشیدی.

هیچکس لیاقت اشکهای تو را ندارد و کسی که چنین ارزشی دارد باعث اشک ریختن تو نمیشود.

اگر کسی تو را آنطور که میخواهی دوست ندارد، به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد.

دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند.
بدترین شکل دلتنگی برای کسی آن است که در کنار او باشی و بدانی که هرگز به او نخواهی رسید.
هرگز لبخند را ترک نکن، حتی وقتی ناراحتی. همین لبخند ممکنه دیگری رو عاشقت کنه.

تو ممکن است در تمام دنیا فقط یک نفر باشی، ولی برای بعضی افراد تمام دنیا هستی.

هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند، نگذران.

شاید خدا خواسته است که ابتدا بسیاری افراد نامناسب را بشناسی و سپس شخص مناسب را، به این ترتیب وقتی او را یافتی بهتر می‌توانی شکر گزار باشی.

به چیزی که گذشت غم نخور، به آنچه پس از آن آمد لبخند بزن.

همیشه افرادی هستند که تو را می‌آزارند، با این حال همواره به دیگران اعتماد کن و فقط مواظب باش که به کسی که تو را آزرده، دوباره اعتماد نکنی.

خود را به فرد بهتری تبدیل کن و مطمئن باش که خود را می‌شناسی قبل از آنکه شخص دیگری را بشناسی و انتظار داشته باشی او تو را بشناسد.

زیاده از حد خود را تحت فشار نگذار، بهترین چیزها در زمانی اتفاق می‌افتد که انتظارش را نداری.


 

کتاب را باز میکنم ، صفحه ی اول چند خطی به یادگار از  نوشته ای :

{ چیزی برای گفتن نیست ، توانی برای گفتن نیست ،میلی به گفتن نیست ، اما ما مجبوریم سخن بگوییم زیرا که سکوت سنگین است ... }

کتاب را میبندم و چشمهایم را هم ، اینطوری چشمها و نفسها و رفتارها و حرفها نفسهایم را تنگ نمیکنند ، نفس میکشم...


 

وقتی که گریه ام میگیره دلم میگه مبارکه
قدر اشکاتو بدون هنوز چشات بی کلکه




دلم می خواد ...

دلم می خواد آنقدر کارهای مختلف داشته باشم که دیگه وقت فکر کردن رو هم نداشته باشم...

دلم می خواد خیلی حرفا رو نمی زدم...
دلم می خواد بیشتر به خودم مسلط بودم و تصمیماتی که می گیرم رو عملی می کردم...
دلم می خواد زودتر به یه جایی برسم...

دلم می خواد دلم چیزای بهتری می خواست... نه اینکه دلم چیزی نخواد...


زمان بس کند می گذرد برای انان که در انتظارند...

بس تند می گذرد برای انان که می ترسند.....

بس طولانی است برای انان که در اندوهند و

بس کوتاه برای انان که سر خوشند..

اما ابدیست برای انها که عاشقند...